Friday 30 April 2010

Menanam Tebu Di Bibir


D
an janganlah kamu menghampiri harta anak yatim melainkan dengan cara yang baik (untuk mengawal dan mengembangkannya), sehingga ia baligh (dewasa, serta layak mengurus hartanya dengan sendiri); dan sempurnakanlah perjanjian (dengan Allah dan dengan manusia), sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya.


Surah al-Isra', Ayat 34.



p/s: Bila nak berjanji fikir dua tiga kali... Kalau boleh buat... metrai lah janji itu.. tapi kalau tak boleh janganlah nak ngada-ngada pula... Hisk aku memang benci orang yang tak tunaikan janji dia.. sebab aku nie jenis yang suka mengingati apa yang orang cakap kat aku.. Aku dah lah cepat moody and baran.... kalau benda tak jadi seperti apa yang aku nak... kau orang pula buat bodoh jek.. ambil sambil lewa memanjang aku shoooooot kepala ko karang!!!!!!!! huhuh ok zippppp offf I'm hating this.... nak baca lagi pasal janji dalam Islam baca ni CLICK HERE

Ya Allah~~~ Jadikan aku orang-orang yang sentiasa berusaha menepati janji-janji ku~~

1 comment: